Technické muzeum v Brně: autobusy Karosa
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» detail | |||||
ex
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (od 2014) | Řeč* | |||||||
23354 | Karosa ŠM11.1630MOC | 1980 |
1986: předán TMB, 1988: GO v dílnách Grmelova, 10/2018-5/2020: oprava karoserie a laku v DSZO nátěr: klasické schéma ŠM, červeno-krémová |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
V 4624 | 2834 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Řeč* | ||||||
1658 | Karosa ŠL11.1305 | 1971 |
2004: odkoupen od soukromého majitele, 2004-2009: renovace nátěr: klasické schéma ŠL, modro-krémová |
» detail | |||||
ex
JZD Klíčany ex ? |
|||||||||
02V 0517 | Technické muzeum v Brně (od 2009) | Řeč* | |||||||
22567 | Karosa B732.20 | 1988 |
1999: předán do TMB (dlouhodobý pronájem), 3/2010: odkoupen TMB nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
BSB 51-56 | 7216 | Technické muzeum v Brně (od 1999) | Řeč* | ||||||
1 VIN | Karosa B732.1670 | 1993 |
prototyp B 19, vystaven na veletrhu AUTOTEC 1993 nátěr: bílá s barevnými pruhy |
» detail | |||||
ex
KAROSA zapůjčen DP města Ústí nad Labem zapůjčen Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
BSC 82-13 02V 2203 |
Technické muzeum v Brně (od 8/1995) | Řeč* | |||||||
zapůjčen
Letiště Brno |
|||||||||
Karosa B831 | 1989 | 2004 |
prototyp "B3U" autobusu B832,
1995: předán TMB (společně s B2U), po zhodnocení technického stavu byla skříň vozu později prodána DP Ostrava na náhradní díly (k trolejbusům 17Tr) nátěr: bílo-červená |
» detail | |||||
ex
KAROSA |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (9/1995 - 7/1997) | Líš | ||||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
309-831.00.02-88 | Karosa B831 | 1989 |
funkční vzorek "B2U" autobusu B831;
1988-1990: využíván k provádění zkoušek a jako předváděcí vůz (mj. v roce 1989 byl představen v Brně),
1990-1995: dílenský vůz Karosy k provádění garančních oprav u zákazníků,
1995: předán TMB;
do 2019: vůz odstaven (nebyl homologován a pro veteránské RZ nedosáhl věku 30 let);
od 2019: historický vůz nátěr: červeno-šedo-bílá |
» detail | |||||
ex
KAROSA |
|||||||||
02V 1529 | Technické muzeum v Brně (od 9/1995) | Řeč* | |||||||
221 | Karosa C744.24 | 1990 |
nátěr: ČSAD BUS ULA, bílá s modrými a červenými pruhy * |
» detail | |||||
ex
ČSAD Prunéřov ex ČSAD BUS Ústí nad Labem ex Dopravní podnik Ústeckého kraje ex Karlovarské dopravní muzeum |
|||||||||
B 8546 02V 1469 |
Technické muzeum v Brně (od 2013) | Řeč | |||||||
10686 | Karosa C734.00 | 1985 |
nátěr: klasické schéma ČSAD, modré pruhy |
» detail | |||||
ex
Slovenská filmová tvorba |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (od ?) | ||||||||
1376 VIN | Karosa B931.1675 | 1998 |
2006: VO; 2009: GO Zliner Zlín - BS212, čelní maska dle B951E; léto 2015: částečná úprava do podoby před GO nátěr: klasické městské schéma, červené pruhy |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
BSE 67-42 | 7425 | Technické muzeum v Brně (od 15.7.2015) | Řeč | ||||||
Vypsáno celkem 10 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 8 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 1 vůz
- definitivně odstaven: 1 vůz
Počty vozů dle provozoven:
- Depozitář Řečkovice: 8 vozů
- Depozitář Líšeň: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
12. 12. 2023.