Technické muzeum v Brně: vozový park
vynechat vlaky, řazeno dle roku výroby a výrobního čísla
SPZ | výr. č. | typ | vyr. | šrot | v. |
poznámka | |||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
e. č. | dopravce (od, do) | nátěr | |||||||
Ikarus 630 | ? |
vůz v nálezovém stavu; od 2022: zdroj ND nátěr: klasické schéma ČSAD, krémová se zelenými pruhy |
» detail | ||||||
- | Technické muzeum v Brně (? - 9/2021) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
? | ? | ? |
vůz ozubnicové dráhy z Budapešti,
1978: přepraven do Brna, vůz byl vystaven na nádvoří TMB v Josefské ulici, později pro špatný stav sešrotován |
» detail | |||||
ex
Budapesti Közlekedési Vállalat |
|||||||||
? | Technické muzeum v Brně (1978 - ?) | ||||||||
Ikarus 620 | ? |
nátěr: zelená |
» detail | ||||||
- | Technické muzeum v Brně (? - 2/2022) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 | 1876 | 1990 |
dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | ||||||||
Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 | 1876 |
dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
Graz F » vv0 | 1884 |
zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB majitel Technické muzeum v Brně majitel DPMB |
|||||||||
79 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz / Ödenburg K » vv0 | 1890 |
letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
25 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1977 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1929: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako sklad, 1942-43: přestavba na pracovní vůz (nová skříň), 1975: po vyřazení předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» detail | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
150 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1977) | Líš | |||||||
Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV | 1895 | 1978 |
původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1975: jako vyřazený předán TMB, později pro špatný stav sešrotován |
» detail | |||||
ex
Dopravné závody hl. m. Bratislavy |
|||||||||
151 | Technické muzeum v Brně (1975 - 1978) | Líš | |||||||
Siemens Földaletti | 1896 |
vůz Budapešťského metra (nejstarší metro na evropském kontinentu),
1978: přepraven do Brna,
1991: po vyřazení ze sbírkového fondu (nespadal do koncepce další sbírkotvorné činnosti) předán do Seashore Trolley Museum, Kennebunkport, USA |
» detail | ||||||
ex
Budapesti Közlekedési Vállalat |
|||||||||
18 | Technické muzeum v Brně (1978 - 1991) | Líš | |||||||
poté
Seashore Trolley Museum |
|||||||||
Graz mv | 1898 | 1985 |
1977: předán do TMB (pouze vozová skříň bez podvozku a el. výzbroje),
1985: skříň sešrotována |
» detail | |||||
ex
DP města Olomouce |
|||||||||
4 | Technické muzeum v Brně (1977 - 1985) | Líš | |||||||
Graz mv1 | 1899 |
1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
10 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz vv1 | 1900 |
1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
61 | Technické muzeum v Brně (od 1983) | Líš | |||||||
Weyer kb.vv.o | 1902 | 1988 |
otevřený vlečný vůz, během 2. sv. války převezen z Koblenze do Teplic (ev.č. 51), po vyřazení předán na Čiernohronskou lesní železnici, 1973: předán TMB, 1973-1981: renovace v DP Ostrava, 1982: převezen do Brna, označen ev. č. 53 (nesprávným), 1986: zapůjčen Kysuckému muzeu na lesní železnici Vychylovka, 1988: zničen při požáru tamního depa, podvozek a část rámu pravděpodobně stále existuje |
» detail | |||||
ex
Koblenzer Elektrizitätswerk und Verkehrs ex DP města Teplic ex Čiernohronská lesná železnica |
|||||||||
53 | Technické muzeum v Brně (1982 - 1988) | Líš | |||||||
zapůjčen
Kysucké múzeum Čadca |
|||||||||
Lederer & Porges mv2 | 1903 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB ex Technické muzeum v Brně majitel DPMB |
|||||||||
1II | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
KPS Brno mv3 | 1904 |
1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
6 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
14257 | Györ mv | 1909 |
elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov |
» detail | |||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (od 1981) | Líš | |||||||
Ganz vv | 1911 |
otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice,
1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa,
1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov |
» detail | ||||||
ex
MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice ex Československé státní dráhy ex Lesná železnica Ľubochňa |
|||||||||
12 | Technické muzeum v Brně (od 1981) | Líš | |||||||
23848 | Vagónka Kopřivnice mv S-A | 1912 |
čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz,
1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba,
1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB |
» detail | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
5 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Líš | |||||||
Graz mv4 | 1912 |
1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
52 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka CMg | 1912 |
ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB |
» detail | ||||||
ex
Místní dráha Vídeň - Bratislava ex DPMB |
|||||||||
57 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Graz SZD.svv.tv | 1912 |
dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy,
1949: převzat DP Ostrava,
1973: převezen do TMB, čeká na renovaci |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
452 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
18367 | MWG ke.mv.a1 | 1913 |
motorový vůz košické elektrické dráhy,
1944: odvlečen ustupujícími německými vojsky do Magdeburgu,
1951: z Německa předán do Maďarska, později opraven v Budapešti a předán do Miskolce,
1977: převezen do Košic,
1983: převezen do Brna,
2004: vrácen do Košic, vůz je dosud v nerenovovaném stavu |
» detail | |||||
ex
Kassai városi közúti vasút - Košické mestské pouličné železnice ex Magdeburger Verkehrsbetriebe ex Miskolc Városi Közlekedési ex Dopravný podnik mesta Košíc |
|||||||||
1 | Technické muzeum v Brně (1983 - 2004) | Líš | |||||||
poté
Dopravný podnik mesta Košice |
|||||||||
23868 | Vagónka Kopřivnice vv s-a | 1913 |
dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy,
1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území,
1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy,
1949: začleněn do DP Ostrava,
1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK),
1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba,
1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB |
» detail | |||||
ex
Teschnerer Kreisbahn ex Zemské dráhy ex Dopravní podnik města Ostravy ex Lesná železnica Vígľaš |
|||||||||
112 | Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) | Líš | |||||||
26067 | Vagónka Kopřivnice VV | 1914 |
1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky |
» detail | |||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
65 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
40687 | Vagónka Kopřivnice mv K-C | 1920 |
elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB |
» detail | |||||
ex
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná ex Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
7 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka m | 1920 |
1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
Graz mv5 | 1921 |
1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Isola Berlin smv.ckz | 1922 | 1985 |
služební motorový vůz - čistič kolejových žlábků,
původně pražský vůz později prodán do Olomouce,
1974: předán TMB,
1985: pro špatný stav sešrotován |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex DP města Olomouce |
|||||||||
62 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1985) | Líš | |||||||
118470 | Ringhoffer mv | 1923 |
původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex DP města Olomouce |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
SMMD MV | 1923 |
v posledním provozním stavu |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
26 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.1 | 1926 |
1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
81 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
Ringhoffer vv2.ringh | 1926 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
214 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
DP Liberec lb.smv.p | 1926 | 1985 |
služební motorový vůz - sněhový pluh,
1925-1926: výroba v DP Liberec,
8/1975: ve stavu po vyřazení předán TMB,
1985: pro špatný stav sešrotován nátěr: oranžová + červeno-bílé bezpečnostní pruhy * |
» detail | |||||
ex
DP Liberec |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (8/1975 - 1985) | Líš | |||||||
Vagónka Kopřivnice MV | 1927 |
1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
8033 | Technické muzeum v Brně (od 2001) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín mv | 1927 |
1972: renovace v DP Praha |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
2051 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
Machold a Navrátil / SMMD VV | 1928 |
po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podniky města Ostravy |
|||||||||
177 | Technické muzeum v Brně (od 1984) | Líš | |||||||
MAN 1928 | 1928 |
1978: předán TMB, 1989: vrácen do Plauen, 1991-92: renovace, nyní jako historický vůz |
» detail | ||||||
ex
PSB Plauen |
|||||||||
51 | Technické muzeum v Brně (1978 - 1989) | Líš | |||||||
poté
PSB Plauen |
|||||||||
Machold a Navrátil / SMMD nmv | 1929 |
nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (od 1989) | Líš | |||||||
25638 | Vagónka Studénka vv | 1930 |
v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu,
197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
203 | Technické muzeum v Brně (od 197x) | Líš | |||||||
Vagónka Studénka vv | 1930 | 19xx |
vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
205 | Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) | Líš | |||||||
1100 | Vítkovické železárny VV » VV | 1931 |
vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
104 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
Vagónka Kolín vv | 1931 |
1972: renovace v DP Praha |
» detail | ||||||
majitel
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1207 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
124012 | Ringhoffer jb.vv.c | 1932 |
2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století nátěr: zeleno-krémová * |
» detail | |||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
44 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Líš | |||||||
pronajat
Boveraclub pronajat DP Liberec |
|||||||||
125358 | Ringhoffer vv | 1933 |
1971-72: renovace v DP Praha |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy |
|||||||||
1404 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
1105 | Vítkovické železárny MV | 1934 |
nátěr: červeno-bílá {3+104} |
» detail | |||||
ex
VZD - Vítkovická závodní dráha ex Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
3 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Líš | |||||||
125498 | Ringhoffer mv | 1936 |
1971-72: renovace v DP Praha nátěr: červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
3005 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1935 | 1937 |
1972: po vyřazení z osobní dopravy používán v soupravě se sněhovým pluhem, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2002-2005: renovace v DP Bratislava |
» detail | ||||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
18 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
BEÚS / Siemens BEÚS 1938 | 1938 |
po vyřazení z osobní dopravy používán jako pracovní vůz, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2006-2009: renovace v DP Bratislava |
» detail | ||||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) | Líš | |||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
KPS Brno vv3.1 | 1939 |
1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
263 | Technické muzeum v Brně (od 1973) | Líš | |||||||
1001 | Škoda 3Tr1 | 1941 |
prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen nátěr: červeno-krémová * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně ex SBP Plzeň-Letná |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Líš | |||||||
KPS Brno + SBEPD mv6.2 | 1941 |
podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
99 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Med* | |||||||
174 | Sodomka RPA | 1942 | 2008 |
po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek |
» detail | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
103 | Technické muzeum v Brně (1990 - 2008) | Líš | |||||||
KPS Brno vv | 1942 |
od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
184 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Líš | |||||||
69100 | Simmering Graz - Pauker vv | 1943 |
1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň |
» detail | |||||
majitel
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
101 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno mv6.3 | 1943 |
1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
107III | Technické muzeum v Brně (1972 - 1989) | Líš | |||||||
poté
DPMB |
|||||||||
KPS Brno mv6.4 | 1946 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
405 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
381448 | Škoda 706 RO | 1947 |
3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek,
1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni,
1985: zařazen do sbírek,
1988: dokončení opravy,
1992: oprava motoru v dílnách Grmelova,
2007: GO motoru v Medlánkách nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
ex
DP města Jihlavy |
|||||||||
JI 02-47 V 4482 |
22 | Technické muzeum v Brně (od 1985) | Řeč* | ||||||
KPS Brno vv3.2 | 1947 |
1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
296 | Technické muzeum v Brně (od 1971) | Líš | |||||||
46665 | Vagónka Studénka vv k-c | 1948 |
čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detail | |||||
majitel
MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná majitel Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (od 1975) | Líš | |||||||
65515 | Praga NDO | 1948 | 1980 |
zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu |
» detail | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
72 | Technické muzeum v Brně (1972 - 1980) | Líš | |||||||
? SZD.svv.p | 1948 |
sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava |
» detail | ||||||
ex
SZD - Slezské zemské dráhy |
|||||||||
502 | Technické muzeum v Brně (? - 2002) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
56 | Škoda 6Tr2 | 1949 |
z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
135 | Technické muzeum v Brně (od 2003) | Řeč* | |||||||
70219 | Praga RND | 1949 |
1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
V 4462 | 53 | Technické muzeum v Brně (od 1989?) | Řeč* | ||||||
5364 | Karosa D4 | 1950 |
dodán PMDP v rozmezí let 1950-1952; vyřazen v rozmezí let 1955-1973, 1990: získán TMB od Železničního stavitelství Praha, vůz je v nálezovém stavu nátěr: zelená s rezavou střechou * |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky města Plzně ex Železniční stavitelství Praha |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (od 10/1990) | Řeč* | |||||||
28049 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen |
» detail | ||||
majitel
DPMB |
|||||||||
1120 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1985) | Líš | |||||||
28055 | KPS Brno 4MT1 | 1950 |
1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
126 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
28058 | KPS Brno 4MT1 | 1950 | 1985 |
1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen |
» detail | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1975 - 1985) | Líš | ||||||||
28063 | KPS Brno 4MT2 | 1950 |
1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
1134 | Technické muzeum v Brně (1976 - 2017) | Líš | |||||||
poté
DPMB |
|||||||||
28087 | KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
SV1-1313 | Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) | Líš | |||||||
poté
DPMB |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1950 |
1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 |
» detail | ||||||
majitel
DPMB |
|||||||||
301 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1950 | 1978 |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) | Líš | ||||||||
28070 | KPS Brno 4MT3 | 1951 | 1978 |
1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen |
» detail | ||||
ex
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (1976 - 1978) | Líš | ||||||||
28927 | KPS Brno MV | 1951 |
vůz ve stavu po vyřazení |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
56 | Technické muzeum v Brně (od 1986) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
SV2-1321 | Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) | Líš | |||||||
poté
soukromá osoba |
|||||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
SV3-1322 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
1324 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
KPS Brno vv4 | 1951 | ? |
1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
1325 | Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) | Líš | |||||||
1551 | Vítkovické železárny VV | 1953 |
vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel nátěr: Červeno-bílá |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
269 | Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) | Líš | |||||||
poté
Dopravní podnik Ostrava |
|||||||||
145347 | Tatra 400/III.A | 1953 |
1972-1973: renovace v DP Ostrava nátěr: červeno-krémová s klínem |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
19 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 |
2001-2011: rekonstrukce na historický vůz nátěr: červeno-bílá |
» detail | ||||||
ex
DP Jablonec nad Nisou ex DP Liberec |
|||||||||
117 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Líš | |||||||
zapůjčen
Boveraclub pronajat DP Liberec pronajat Boveraclub |
|||||||||
Tatra T111 AD | 1953 |
Automobilový jeřáb na podvozku TATRA 111 6x6, HZS stanice Břeclav; 2008: zahájena renovace |
» detail | ||||||
ex
Hasičský záchranný sbor ČR |
|||||||||
2B2 3225 | Technické muzeum v Brně (od 2005) | ||||||||
Tatra Česká Lípa 6MT | 1953 | 1980 |
1974: předán TMB, 1980: pro špatný stav vyřazen ze sbírek a sešrotován |
» detail | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
71 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1980) | Líš | |||||||
22282 | Tatra Česká Lípa mv | 1954 |
čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava,
1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB |
» detail | |||||
ex
Dopravní podnik města Ostravy |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (od 1978) | Líš | |||||||
Škoda 7Tr4 | 1954 |
1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) nátěr: modro-krémová s červeným pruhem |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
31 | Technické muzeum v Brně (od 1974) | Řeč* | |||||||
148056 | Tatra T1 | 1955 |
1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
ex
Dopravní podniky hl. města Prahy |
|||||||||
5064 | Technické muzeum v Brně (od 1978) | Líš | |||||||
500-365-110 (6474) | Karosa-Tatra 500HB | 1956 |
1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111,
2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie),
2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia,
2014: po dokončení opravy v provozu nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem |
» detail | |||||
ex
soukromá osoba (nepojízdný vrak) |
|||||||||
B 8546 02V 0702 |
Technické muzeum v Brně (od 2014) | Řeč* | |||||||
Škoda 440 Spartak | 1957 |
od ?: historický vůz (v nálezovém stavu) nátěr: světle zelená |
» detail | ||||||
ex
soukromá osoba |
|||||||||
- | Technické muzeum v Brně (od 2008) | ? | |||||||
278/334 | Škoda 8Tr5 | 1958 |
1975-1976: renovace v DP Bratislava |
» detail | |||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
141 | Technické muzeum v Brně (od 1976) | Řeč* | |||||||
Tatra 401 | 1958 |
prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem |
» detail | ||||||
ex
Dopravní podnik hl. m. Prahy ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice |
|||||||||
461 | Technické muzeum v Brně (od 1972) | Řeč* | |||||||
DP Bratislava mv | 1958 |
motorový vůz vlastní výroby,
1973: po vyřazení z osobní dopravy používán jako cvičný vůz,
1974: předán TMB,
1986: vrácen zpět do Bratislavy,
1989-1991: renovace v DP Bratislava |
» detail | ||||||
ex
DP mesta Bratislavy |
|||||||||
38 | Technické muzeum v Brně (1974 - 1986) | Líš | |||||||
poté
DP Bratislava |
|||||||||
378 | Letňanské strojírny B40 | 1959 |
1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů,
1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina,
1995-2000: renovace v dílnách Grmelova nátěr: červeno-krémová |
» detail | |||||
V 4481 | 48 | Technické muzeum v Brně (od 2000) | Řeč* | ||||||
Praga RN | 195x | 1993 |
montážní vůz, 197x: po vyřazení předán TMB, odstaven na volném prostranství, 1990: zchátralý vůz vyřazen ze sbírek, 1993: sešrotován |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
5008 | Technické muzeum v Brně (197x - 1993) | Líš | |||||||
151140 | Tatra T2 » T2 služební | 1961 |
12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
1473 | Technické muzeum v Brně (od 1988) | Líš | |||||||
153269 | ČKD Tatra T3 » T3 služební | 1964 |
1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB nátěr: žlutá * |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
4101 | Technické muzeum v Brně (od 7/2008) | Líš | |||||||
156220 | ČKD Tatra T3 | 1966 |
1997: TMB, vůz ve stavu před renovací |
» detail | |||||
majitel
DPMB |
|||||||||
Technické muzeum v Brně (od 1997) | Líš | ||||||||
5008 | Škoda T11/0 | 1967 |
vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov zapůjčen Kyivpastrans zapůjčen Krymtrolejbus zapůjčen DPMB ex Dopravní podniky města Plzně |
|||||||||
248 | Technické muzeum v Brně (od 1980) | Řeč* | |||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 | 1979 |
1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) |
» detail | |||||
ex
DPMB |
|||||||||
2187 | Technické muzeum v Brně (1978 - 1979) | Líš | |||||||
Škoda 706 RTO MTZ | 1967 |
1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova nátěr: městské schéma, červeno-krémová |
» detail | ||||||
ex
DPMB |
|||||||||
B 14-57 V 4479 |
202 | Technické muzeum v Brně (od 1979) | Řeč* | ||||||
282079 | Praga S5T | 1968 |
montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB nátěr: červená |
» detail | |||||
ex
Škoda Ostrov |
|||||||||
? | Technické muzeum v Brně (od 2004) | Řeč | |||||||
Vypsáno celkem 100 vozů,
z toho:
- historický/muzejní: 58 vozů
- sešrotován: 21 vozů
- prodán/předán jinému dopravci: 14 vozů
- v dílnách/v opravě: 3 vozy
- zapůjčen jinému dopravci: 2 vozy
- dlouhodobě odstaven: 2 vozy
Vypsané aktuálně provozované vozy (5) mají přibližný průměrný věk 78,8 let.
Počty vozů dle provozoven:
- Depozitář Líšeň: 83 vozů
- Depozitář Řečkovice: 13 vozů
- Vozovna Medlánky: 1 vůz
- Neznámá provozovna: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů:
14. 5. 2024.