Technické muzeum v Brně: vozový park

vynechat vlaky, řazeno dle roku výroby a výrobního čísla

předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 130
SPZ výr. č. typ vyr. šrot
v.
poznámka    
e. č. dopravce (od, do) nátěr
  Ikarus 630   vůz v nálezovém stavu; od 2022: zdroj ND 
nátěr: klasické schéma ČSAD, krémová se zelenými pruhy
fotka
- Technické muzeum v Brně (? - 9/2021) Líš
poté Dopravní podnik hl. m. Prahy
  ? ?   vůz ozubnicové dráhy z Budapešti, 1978: přepraven do Brna, vůz byl vystaven na nádvoří TMB v Josefské ulici, později pro špatný stav sešrotován 
ex Budapesti Közlekedési Vállalat
? Technické muzeum v Brně (1978 - ?)
  Ikarus 620    
nátěr: zelená
- Technické muzeum v Brně (? - 2/2022) Líš
poté Dopravní podnik hl. m. Prahy
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.Z » B » vv0 1876  1990   dvojspřežní uzavřený (zimní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1900: převzat ED, opatřen nástřešní plošinou pro montáž trolejového vedení a označen ev.č. n28, 1906: vozová skříň nahrazena montážní kabinou s posuvnou střešní plošinou, 1974: po vyřazení předán TMB, 1975: podvozek vozu využit při renovaci vlečného vozu ev.č. 6 (vk2.L), skříň vozu byla sešrotována až v roce 1990 
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
  Hernalser Waggon Fabrik vk2.L » A » vv0 1876    dvojspřežní otevřený (letní) vůz KD2, 1884: převzat PD, 1903: převzat ED, 1929: vyřazen, skříň byla později použita jako chatka v Jundrově, 1975: renovace na historický vůz ev.č. 6, vůz je nejstarším kolejovým exponátem TMB 
fotka
majitel DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
  Graz F » vv0 1884    zimní vůz PD, 1899: převzat ED, 1963: vyřazen a odstaven ve vozovně Pisárky, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB, renovace v ÚD na historický vůz ev.č. 79, 1971: předán TMB 
fotka
ex DPMB
majitel Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
79 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz / Ödenburg K » vv0 1890    letní vůz PD, 1901: převzat ED, 1958: vyřazen, skříň byla využita v JZD Žerůtky, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 25 s použitím podvozku ex 80/I, 1971: předán TMB, 6.6.2010: nehoda s K2P 1048 (najetí) ve smyčce Pisárky, poškozena náprava, zadní čelo vozu, 2011 - 2012: oprava v KOS Krnov, 20.3.2012: návrat opraveného vozu zpět do Brna 
fotka
ex DPMB
25 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV 1895  1977   původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1929: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako sklad, 1942-43: přestavba na pracovní vůz (nová skříň), 1975: po vyřazení předán TMB, později pro špatný stav sešrotován 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
150 Technické muzeum v Brně (1975 - 1977) Líš
  Ganz Budapest / AEG Ganz 1895 VV » Ganz 1895 MV 1895  1978   původně vlečný vůz ze série 6 - 9, 1896: přestavba na motorový vůz, 1975: jako vyřazený předán TMB, později pro špatný stav sešrotován 
ex Dopravné závody hl. m. Bratislavy
151 Technické muzeum v Brně (1975 - 1978) Líš
  Siemens Földaletti 1896    vůz Budapešťského metra (nejstarší metro na evropském kontinentu), 1978: přepraven do Brna, 1991: po vyřazení ze sbírkového fondu (nespadal do koncepce další sbírkotvorné činnosti) předán do Seashore Trolley Museum, Kennebunkport, USA 
ex Budapesti Közlekedési Vállalat
18 Technické muzeum v Brně (1978 - 1991) Líš
poté Seashore Trolley Museum
  Graz mv 1898  1985   1977: předán do TMB (pouze vozová skříň bez podvozku a el. výzbroje), 1985: skříň sešrotována 
fotka
ex DP města Olomouce
4 Technické muzeum v Brně (1977 - 1985) Líš
  Graz mv1 1899    1930: služební vůz, 1945?: reko - uzavření plošinových čel, 1971 renovován jako historický vůz ev. č. 10 TMB 
fotka
ex DPMB
10 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz vv1 1900    1956: vyřazen, 1983: TMB, 1984: renovace na historický vůz ev.č. 61 
fotka
majitel DPMB
61 Technické muzeum v Brně (od 1983) Líš
  Weyer kb.vv.o 1902  1988   otevřený vlečný vůz, během 2. sv. války převezen z Koblenze do Teplic (ev.č. 51), po vyřazení předán na Čiernohronskou lesní železnici, 1973: předán TMB, 1973-1981: renovace v DP Ostrava, 1982: převezen do Brna, označen ev. č. 53 (nesprávným), 1986: zapůjčen Kysuckému muzeu na lesní železnici Vychylovka, 1988: zničen při požáru tamního depa, podvozek a část rámu pravděpodobně stále existuje 
ex Koblenzer Elektrizitätswerk und Verkehrs
ex DP města Teplic
ex Čiernohronská lesná železnica
53 Technické muzeum v Brně (1982 - 1988) Líš
zapůjčen Kysucké múzeum Čadca
  Lederer & Porges mv2 1903    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy s uzavřenými plošinami, 1946: služební vůz, 1963: vyřazen, 1964: předán TMB, 1969: předán zpět DPMB a opraven jako hist. vůz ev.č. 1, 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
ex Technické muzeum v Brně
majitel DPMB
1II Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  KPS Brno mv3 1904    1930: služební vůz, 1940: zařazen zpět do os. dopravy, 1954: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi, 1969: renovován jako hist. vůz ev.č. 6 za použití elektrické výzbroje a podvozku ze služ. vozu e.č. 502 (pův.č. 5/II), 1971: zařazen do sbírek TMB 
fotka
ex DPMB
6 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  14257 Györ mv 1909    elektrický motorový vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1957: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, 1981-82: renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
3 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  Ganz vv 1911    otevřený osobní vlečný vůz místní dráhy Trenčianská Teplá - Trenčianské Teplice, 1958: předán na Lesní železnici Ľubochňa, 1981: jako vrak předán TMB, poté renovace v ŽOS Krnov 
fotka
ex MÚEŽ Trenčianska Teplá – Trenčianske Teplice
ex Československé státní dráhy
ex Lesná železnica Ľubochňa
12 Technické muzeum v Brně (od 1981) Líš
  23848 Vagónka Kopřivnice mv S-A 1912    čtyřnápravový motorový vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1967: vyřazen z osobní dopravy a přestavěn na služební vůz, 1973: odstaven z provozu a převezen do vozovny Poruba, 1979: renovace ve vozovně Poruba (DP Ostrava), následně převezen do TMB 
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
5 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
  Graz mv4 1912    1964: služební vůz, 1967: vyřazen a vozová skříň prodána soukromníkovi do Přízřenic, 1973: TMB odkoupilo od soukromníka skříň vozu, renovace na hist. vůz ev.č. 52, pojezd ex. kropicí vůz č. 1 
fotka
ex DPMB
52 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Vagónka Studénka CMg 1912    ex LWP ev. č. 1603, 1964: služební vůz, 1967: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 57, 1971: TMB 
fotka
ex Místní dráha Vídeň - Bratislava
ex DPMB
57 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Graz SZD.svv.tv 1912    dvounápravový montážní vůz trolejového vedení pro Slezské zemské dráhy, 1949: převzat DP Ostrava, 1973: převezen do TMB, čeká na renovaci 
ex SZD - Slezské zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
452 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  18367 MWG ke.mv.a1 1913    motorový vůz košické elektrické dráhy, 1944: odvlečen ustupujícími německými vojsky do Magdeburgu, 1951: z Německa předán do Maďarska, později opraven v Budapešti a předán do Miskolce, 1977: převezen do Košic, 1983: převezen do Brna, 2004: vrácen do Košic, vůz je dosud v nerenovovaném stavu 
fotka
ex Kassai városi közúti vasút - Košické mestské pouličné železnice
ex Magdeburger Verkehrsbetriebe
ex Miskolc Városi Közlekedési
ex Dopravný podnik mesta Košíc
1 Technické muzeum v Brně (1983 - 2004) Líš
poté Dopravný podnik mesta Košice
  23868 Vagónka Kopřivnice vv s-a 1913    dvounápravový vlečný vůz pro Slezské zemské dráhy, 1938-45: po odstoupení pohraničí zůstal na polském, později německém území, 1945: převzat nástupnickou organizací Zemské dráhy, 1949: začleněn do DP Ostrava, 1956: předán na lesní železnici do Vígľaše (SK), 1977: převzat TMB a převezen do vozovny Poruba, 1987: renovace v ŽOS Krnov, poté převezen do TMB 
fotka
ex Teschnerer Kreisbahn
ex Zemské dráhy
ex Dopravní podnik města Ostravy
ex Lesná železnica Vígľaš
112 Technické muzeum v Brně (od 1.6.1987) Líš
  26067 Vagónka Kopřivnice VV 1914    1965: po vyřazení z osobní dopravy sloužil jako lakovna ve vozovně Křivá, 198x: renovace v ŽOS Krnov 
nátěr: tmavě zelená s hnědými doplňky
fotka
majitel Dopravní podniky města Ostravy
65 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  40687 Vagónka Kopřivnice mv K-C 1920    elektrický motorový vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1973: renovace ve vozovně Bohumín, poté převezena do TMB 
fotka
ex MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
ex Dopravní podnik Ostrava
7 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  Vagónka Studénka m 1920    1966: vyřazen, prodán do JZD Kobylnice, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 205 (s použitím podvozku ex 175 Ostrava), TMB 
fotka
majitel DPMB
205 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  Graz mv5 1921    1963: služební vůz 512, 1969: renovace na hist. vůz 72, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
72 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Isola Berlin smv.ckz 1922  1985   služební motorový vůz - čistič kolejových žlábků, původně pražský vůz později prodán do Olomouce, 1974: předán TMB, 1985: pro špatný stav sešrotován 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex DP města Olomouce
62 Technické muzeum v Brně (1974 - 1985) Líš
  118470 Ringhoffer mv 1923    původně pražský vůz, 1964: prodán do DP Olomouc, 1971-74: renovace v DP Olomouc 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex DP města Olomouce
205 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  SMMD MV 1923    v posledním provozním stavu 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
26 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  KPS Brno mv6.1 1926    1968: vyřazen, 1969: renovace na historický vůz ev.č. 81, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
81 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  Ringhoffer vv2.ringh 1926    1969: renovace na historický vůz ev.č. 214, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
214 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  DP Liberec lb.smv.p 1926  1985   služební motorový vůz - sněhový pluh, 1925-1926: výroba v DP Liberec, 8/1975: ve stavu po vyřazení předán TMB, 1985: pro špatný stav sešrotován 
nátěr: oranžová + červeno-bílé bezpečnostní pruhy *
ex DP Liberec
101 Technické muzeum v Brně (8/1975 - 1985) Líš
  Vagónka Kopřivnice MV 1927    1970: rekonstrukce na služební vůz pro provoz s odmetačem sněhu, 1997: odstaven z provozu, 2000: zařazen do sbírek TMB, vůz je v posledním provozním stavu 
ex Dopravní podnik Ostrava
8033 Technické muzeum v Brně (od 2001) Líš
  Vagónka Kolín mv 1927    1972: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
2051 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  Machold a Navrátil / SMMD VV 1928    po vyřazení provedena renovace v DP Ostrava 
majitel Dopravní podniky města Ostravy
177 Technické muzeum v Brně (od 1984) Líš
  MAN 1928 1928    1978: předán TMB, 1989: vrácen do Plauen, 1991-92: renovace, nyní jako historický vůz 
ex PSB Plauen
51 Technické muzeum v Brně (1978 - 1989) Líš
poté PSB Plauen
  Machold a Navrátil / SMMD nmv 1929    nákladní motorový vůz, bez renovace v posledním provozním stavu po vyřazení 
fotka
majitel Dopravní podnik Ostrava
103 Technické muzeum v Brně (od 1989) Líš
  25638 Vagónka Studénka vv 1930    v 60. letech upraven na pracovní vůz pro práci s odmetačem sněhu, 197x: předán TMB, na voze provedena částečná renovace 
majitel DP mesta Bratislavy
203 Technické muzeum v Brně (od 197x) Líš
  Vagónka Studénka vv 1930  19xx   vůz sloužil jako zdroj náhradních dílů pro renovaci vozu č. 203 téhož typu, poté zrušen 
fotka
majitel DP mesta Bratislavy
205 Technické muzeum v Brně (197x - 19xx) Líš
  1100 Vítkovické železárny VV » VV 1931    vlečný vůz Vítkovické závodní dráhy, 1934: úprava pro elektrický provoz, 1953: převzat DP Ostrava, 1974: předán TMB 
nátěr: červeno-bílá {3+104}
fotka
ex VZD - Vítkovická závodní dráha
ex Dopravní podnik města Ostravy
104 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  Vagónka Kolín vv 1931    1972: renovace v DP Praha 
fotka
majitel Dopravní podnik hl. m. Prahy
1207 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  124012 Ringhoffer jb.vv.c 1932    2009-2015: rekonstrukce na historický vůz reprezentující provedení konce 40. let 20. století 
nátěr: zeleno-krémová *
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
44 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
pronajat Boveraclub
pronajat DP Liberec
  125358 Ringhoffer vv 1933    1971-72: renovace v DP Praha 
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
1404 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  1105 Vítkovické železárny MV 1934     
nátěr: červeno-bílá {3+104}
fotka
ex VZD - Vítkovická závodní dráha
ex Dopravní podnik města Ostravy
3 Technické muzeum v Brně (od 1976) Líš
  125498 Ringhoffer mv 1936    1971-72: renovace v DP Praha 
nátěr: červeno-bílá
fotka
ex Dopravní podniky hl. města Prahy
3005 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  BEÚS / Siemens BEÚS 1935 1937    1972: po vyřazení z osobní dopravy používán v soupravě se sněhovým pluhem, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2002-2005: renovace v DP Bratislava 
fotka
majitel DP mesta Bratislavy
18 Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) Líš
poté DP Bratislava
  BEÚS / Siemens BEÚS 1938 1938    po vyřazení z osobní dopravy používán jako pracovní vůz, 1974: předán TMB, 2002: vrácen zpět do Bratislavy, 2006-2009: renovace v DP Bratislava 
majitel DP mesta Bratislavy
31 Technické muzeum v Brně (1974 - 2002) Líš
poté DP Bratislava
  KPS Brno vv3.1 1939    1970: vyřazen, 1973: renovace na historický vůz ev.č. 263, TMB 
fotka
majitel DPMB
263 Technické muzeum v Brně (od 1973) Líš
  1001 Škoda 3Tr1 1941    prodán Stavebnímu bytovému družstvu Plzeň-Letná, 1972: předán TMB, 1989: zahájena renovace, později byla renovace přerušena, vůz je v současné době odstrojen 
nátěr: červeno-krémová *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
ex SBP Plzeň-Letná
101 Technické muzeum v Brně (od 1972) Líš
  KPS Brno + SBEPD mv6.2 1941    podvozek vyroben v dílnách DP, 1970: odeslán do Prahy na filmování, 1976: vrácen TMB, po úpravě sloužil jako služební vůz TMB, 2006: renovace do historického stavu v KOS Krnov, dlouhodobě zapůjčen DPMB k příležitostnému provozu 
fotka
majitel DPMB
99 Technické muzeum v Brně (od 1976) Med*
  174 Sodomka RPA 1942  2008   po vyřazení sloužil do konce 60. let jako šatna, 1990: objeven na hřišti v Ivanovicích a předán TMB, 1999: přepraven do KOS Krnov, z důvodu rozsáhlého poškození a nedostatku financí však oprava nebyla zahájena, 2008: vyřazen ze sbírek 
fotka
ex DPMB
103 Technické muzeum v Brně (1990 - 2008) Líš
  KPS Brno vv 1942    od 1986: historický vůz, ve stavu po vyřazení 
ex Dopravní podnik Ostrava
184 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  69100 Simmering Graz - Pauker vv 1943    1980-1986: renovace provedena brigádnicky v areálu TMB Líšeň 
majitel DP mesta Bratislavy
101 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  KPS Brno mv6.3 1943    1972: předán TMB, 1989: zpět do DPMB pro soupravu 107+215, 2006: celková renovace v KOS Krnov za účelem provozu na historické lince v centru Brna, 5/2017: nové kolové obruče, 2017-5/2018: renovace ovládacích kontroléru ve firmě Alfa Union Praha, 9/2019: výměna rozjezdového a brzdového odporníku za nový (nově poskládaný), 2020: celková oprava v ÚD - oprava motorů, podvozku, zpevnění dřevěné vozové skříně, dosazení nových peřejek atd. 
fotka
majitel DPMB
107III Technické muzeum v Brně (1972 - 1989) Líš
poté DPMB
  KPS Brno mv6.4 1946    1969: renovace na historický vůz ev.č. 405, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
405 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  381448 Škoda 706 RO 1947    3.12.1974: převezen do Líšně, avšak nezařazen do sbírek, 1984: po neúspěšném zajištění renovace v externí firmě byla oprava zahájena svépomocí v Líšni, 1985: zařazen do sbírek, 1988: dokončení opravy, 1992: oprava motoru v dílnách Grmelova, 2007: GO motoru v Medlánkách 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex DP města Jihlavy
JI 02-47
V 4482
22 Technické muzeum v Brně (od 1985) Řeč*
  KPS Brno vv3.2 1947    1969: renovace na historický vůz ev.č. 296, 1971: TMB 
fotka
majitel DPMB
296 Technické muzeum v Brně (od 1971) Líš
  46665 Vagónka Studénka vv k-c 1948    čtyřnápravový vlečný vůz pro Místní dráhu Ostrava - Karviná, 1975: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB 
fotka
majitel MDOK - Místní dráha Ostrava - Karviná
majitel Dopravní podnik Ostrava
117 Technické muzeum v Brně (od 1975) Líš
  65515 Praga NDO 1948  1980   zájezdový autokar, 1964: prodán JZD Kobylnice, 1972: odkoupen do TMB, 1980: zrušen z důvodu problematické možnosti oprav a celkově špatného stavu 
ex DPMB
72 Technické muzeum v Brně (1972 - 1980) Líš
  ? SZD.svv.p 1948    sněhový pluh na dvounápravovém podvozku pro Slezské zemské dráhy, 2002: vrácen do DP Ostrava 
ex SZD - Slezské zemské dráhy
502 Technické muzeum v Brně (? - 2002) Líš
poté Dopravní podnik Ostrava
  56 Škoda 6Tr2 1949    z Plzně předán do TMB Brno, 1972-73: renovován do tzv. názorného řezu jako statický exponát (některé díly karoserie byly sejmuty nebo nahrazeny plexisklem), 1998-2003: renovace do provozního stavu ve vozovně Komín 
nátěr: tyrkysovo-krémová s oranžovým pruhem *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
135 Technické muzeum v Brně (od 2003) Řeč*
  70219 Praga RND 1949    1988: odkoupen od soukromé osoby, 1989: nový nátěr, v 90. letech byla v dílnách Grmelova provedena GO motoru 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4462 53 Technické muzeum v Brně (od 1989?) Řeč*
  5364 Karosa D4 1950    dodán PMDP v rozmezí let 1950-1952; vyřazen v rozmezí let 1955-1973, 1990: získán TMB od Železničního stavitelství Praha, vůz je v nálezovém stavu 
nátěr: zelená s rezavou střechou *
fotka
ex Dopravní podniky města Plzně
ex Železniční stavitelství Praha
- Technické muzeum v Brně (od 10/1990) Řeč*
  28049 KPS Brno 4MT1 1950  1985   1976: TMB, na náhradní díly, 1985: zrušen 
fotka
majitel DPMB
1120 Technické muzeum v Brně (1976 - 1985) Líš
  28055 KPS Brno 4MT1 1950    1974: TMB, 1982-83: renovace na historický vůz ev.č. 126 
fotka
majitel DPMB
126 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  28058 KPS Brno 4MT1 1950  1985   1974: služební vůz VS 4049 (nákladní, polopantograf), 1975: TMB (používán jako služební vůz), 1985: zrušen 
fotka
ex DPMB
Technické muzeum v Brně (1975 - 1985) Líš
  28063 KPS Brno 4MT2 1950    1974: služební vůz VS 4051, 1976: TMB, na náhradní díly, vrak existuje, 19.4.2017: převoz vraku vozu silničním návěsem do DPMB k renovaci na historickou tramvaj 4MT 134, 10/2017 - 7/2019: renovace do stavu v prvním provozním období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
fotka
ex DPMB
1134 Technické muzeum v Brně (1976 - 2017) Líš
poté DPMB
  28087 KPS Brno vv4 1950    1974: použit jako obytný vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, 2014: darován DPMB pro zamýšlenou renovaci, 11.6.2014: převezen pomocí silničního návěsu do vozovny Medlánky, 9/2017 - 8/2019: renovace do prvního provozního období 
nátěr: schéma 4MT, červeno-perlovo-šedá
fotka
majitel DPMB
SV1-1313 Technické muzeum v Brně (1974 - 11.6.2014) Líš
poté DPMB
  KPS Brno vv4 1950    1974: TMB, 1985-86: renovace na historický vůz ev.č. 301 
fotka
majitel DPMB
301 Technické muzeum v Brně (od 1974) Líš
  KPS Brno vv4 1950  1978   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (1974 - 1978) Líš
  28070 KPS Brno 4MT3 1951  1978   1974: služební vůz 4056 (odtahy vadných tramvají - Kr. Pole), 1976: TMB, na náhradní díly, 1978: zrušen 
ex DPMB
Technické muzeum v Brně (1976 - 1978) Líš
  28927 KPS Brno MV 1951    vůz ve stavu po vyřazení 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
56 Technické muzeum v Brně (od 1986) Líš
  KPS Brno vv4 1951    1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, po ukončení dobrovolnických činností v TMB v 90. letech odstaven na venkovním prostranství a chátral, 4.11.2021: prodán soukromé osobě, odvezen do obce Holštejn 
fotka
ex DPMB
SV2-1321 Technické muzeum v Brně (1974 - 2021) Líš
poté soukromá osoba
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: použit jako nářaďový vůz stavebního vlaku v areálu TMB v Líšni, později sešrotován 
majitel DPMB
SV3-1322 Technické muzeum v Brně (1974 - 1990) Líš
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
1324 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
  KPS Brno vv4 1951  ?   1974: převoz do TMB jako zdroj náhradních dílů, později sešrotován 
majitel DPMB
1325 Technické muzeum v Brně (1974 - 19xx) Líš
  1551 Vítkovické železárny VV 1953    vlečný vůz původně pro Vítkovickou závodní dráhu, po vyrobení převzat přímo DP Ostrava, 1976: předán TMB, 1988: vrácen zpět do DP Ostrava, kde je zařazen v parku historických vozidel 
nátěr: Červeno-bílá
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
269 Technické muzeum v Brně (1976 - 1988) Líš
poté Dopravní podnik Ostrava
  145347 Tatra 400/III.A 1953    1972-1973: renovace v DP Ostrava 
nátěr: červeno-krémová s klínem
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
19 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  Tatra Česká Lípa 6MT 1953    2001-2011: rekonstrukce na historický vůz 
nátěr: červeno-bílá
fotka
ex DP Jablonec nad Nisou
ex DP Liberec
117 Technické muzeum v Brně (od 1979) Líš
zapůjčen Boveraclub
pronajat DP Liberec
pronajat Boveraclub
  Tatra T111 AD 1953    Automobilový jeřáb na podvozku TATRA 111 6x6, HZS stanice Břeclav; 2008: zahájena renovace 
ex Hasičský záchranný sbor ČR
2B2 3225 Technické muzeum v Brně (od 2005)
  Tatra Česká Lípa 6MT 1953  1980   1974: předán TMB, 1980: pro špatný stav vyřazen ze sbírek a sešrotován 
ex DP mesta Bratislavy
71 Technické muzeum v Brně (1974 - 1980) Líš
  22282 Tatra Česká Lípa mv 1954    čtyřnápravový motorový vůz pro úzkorozchodné tratě DP Ostrava, 1978: renovace DP Ostrava (vozovna Poruba), poté převezen do TMB 
fotka
ex Dopravní podnik města Ostravy
31 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  Škoda 7Tr4 1954    1972: exponát Technického muzea Brno, 1972-73: renovace (DPMB) 
nátěr: modro-krémová s červeným pruhem
fotka
ex DPMB
31 Technické muzeum v Brně (od 1974) Řeč*
  148056 Tatra T1 1955    1987-1991: renovace do stavu odpovídajícímu období 50. let (DPP) 
nátěr: červeno-krémová
fotka
ex Dopravní podniky hl. města Prahy
5064 Technické muzeum v Brně (od 1978) Líš
  500-365-110 (6474) Karosa-Tatra 500HB 1956    1999: získán jako vrak od soukromé osoby výměnou za Tatru 111, 2001: zahájení renovace ve vozovně Slatina (podvozek) a DP Zlín (karoserie), 2004: pokračování renovace ve firmě Olpas Moravia, 2014: po dokončení opravy v provozu 
nátěr: béžovo-krémová s oranžovým pruhem
fotka
ex soukromá osoba (nepojízdný vrak)
B 8546
02V 0702
Technické muzeum v Brně (od 2014) Řeč*
  Škoda 440 Spartak 1957    od ?: historický vůz (v nálezovém stavu) 
nátěr: světle zelená
ex soukromá osoba
- Technické muzeum v Brně (od 2008) ?
  278/334 Škoda 8Tr5 1958    1975-1976: renovace v DP Bratislava 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
141 Technické muzeum v Brně (od 1976) Řeč*
  Tatra 401 1958    prototyp 1959-1960: zkušební provoz v DP Praha, 1962: předán p. Vladimíru Popelářovi (hlavní konstruktér n.p. Tatra), později předán Technickému muzeu Tatra Kopřivnice, 1972: předán TMB, 1975-1985: renovace v DP Ostrava, 1985: převezen do Líšně, z důvodu atypičnosti řady dílů a nedostatku financí nebyla renovace dosud dokončena 
nátěr: červeno-krémová s červeným pruhem
fotka
ex Dopravní podnik hl. m. Prahy
ex Technické muzeum Tatra Kopřivnice
461 Technické muzeum v Brně (od 1972) Řeč*
  DP Bratislava mv 1958    motorový vůz vlastní výroby, 1973: po vyřazení z osobní dopravy používán jako cvičný vůz, 1974: předán TMB, 1986: vrácen zpět do Bratislavy, 1989-1991: renovace v DP Bratislava 
fotka
ex DP mesta Bratislavy
38 Technické muzeum v Brně (1974 - 1986) Líš
poté DP Bratislava
  378 Letňanské strojírny B40 1959    1989: získan darem od ČSAD Telnice, kde sloužil jako pojízdný sklad náhradních dílů, 1994: zahájení renovace ve vozovně Slatina, 1995-2000: renovace v dílnách Grmelova 
nátěr: červeno-krémová
fotka
V 4481 48 Technické muzeum v Brně (od 2000) Řeč*
  Praga RN 195x  1993   montážní vůz, 197x: po vyřazení předán TMB, odstaven na volném prostranství, 1990: zchátralý vůz vyřazen ze sbírek, 1993: sešrotován 
ex DPMB
5008 Technické muzeum v Brně (197x - 1993) Líš
  151140 Tatra T2 » T2 služební 1961    12/1971: GO, 1985: SV 4110, 24.2.1988: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
ex DPMB
1473 Technické muzeum v Brně (od 1988) Líš
  153269 ČKD Tatra T3 » T3 služební 1964    1977: SV 4101 cvičná tramvaj, 198?: odstaven, 1993-1994: chátrající vůz opraven a zprovozněn, 2007: odstaven, 7/2008: předán do TMB 
nátěr: žlutá *
fotka
majitel DPMB
4101 Technické muzeum v Brně (od 7/2008) Líš
  156220 ČKD Tatra T3 1966    1997: TMB, vůz ve stavu před renovací 
fotka
majitel DPMB
Technické muzeum v Brně (od 1997) Líš
  5008 Škoda T11/0 1967    vůz nulté výrobní série typu Škoda T11, 1968: zkušební provoz v Kyjevě (Ukrajina), na meziměstské trati Simferopol - Jalta (Ukrajina) a v Brně, ještě v roce 1968 vrácen výrobci; 1980: vyřazen, rekonstrukce v DP Ostrava, předán TMB 
nátěr: prototypový nátěr, černo-červeno-béžová
fotka
ex Škoda Ostrov
zapůjčen Kyivpastrans
zapůjčen Krymtrolejbus
zapůjčen DPMB
ex Dopravní podniky města Plzně
248 Technické muzeum v Brně (od 1980) Řeč*
  Škoda 706 RTO MTZ 1967  1979   1978: předán TMB, odeslán na opravu do ČSAO Gottwaldov, 1979: po odstrojení shledán neopravitelným a zrušen (náhradou byl předán vůz 2202) 
ex DPMB
2187 Technické muzeum v Brně (1978 - 1979) Líš
  Škoda 706 RTO MTZ 1967    1979: předán TMB, GO v ČSAO Gottwaldov, 1995: oprava nátěru v dílnách Grmelova 
nátěr: městské schéma, červeno-krémová
fotka
ex DPMB
B 14-57
V 4479
202 Technické muzeum v Brně (od 1979) Řeč*
  282079 Praga S5T 1968    montážní vůz trolejového vedení - údržba na trolejbusové zkušební dráze Škoda Ostrov (Horní Žďár - Jáchymov), 2004: předán TMB 
nátěr: červená
fotka
ex Škoda Ostrov
? Technické muzeum v Brně (od 2004) Řeč
předchozí 1 2 následující předchozí 1 2 následující celkem 130
Vypsáno celkem 100 vozů, z toho:
  • historický/muzejní: 58 vozů
  • sešrotován: 21 vozů
  • prodán/předán jinému dopravci: 14 vozů
  • v dílnách/v opravě: 3 vozy
  • zapůjčen jinému dopravci: 2 vozy
  • dlouhodobě odstaven: 2 vozy

Vypsané aktuálně provozované vozy (5) mají přibližný průměrný věk 78,8 let.

Počty vozů dle provozoven:

  • Depozitář Líšeň: 83 vozů
  • Depozitář Řečkovice: 13 vozů
  • Vozovna Medlánky: 1 vůz
  • Neznámá provozovna: 1 vůz
Poslední aktualizace vozů: 14. 5. 2024.
filtry | vysvětlivky | rychlé vyhledávání
Podbarvení vozu značí jeho aktuální stav:
provozní v dílnách/v opravě dočasně odstaven zapůjčen jinému dopravci dosud nezařazen do provozu služební historický/muzejní dlouhodobě odstaven definitivně odstaven vyřazen sešrotován vyřazen (existuje vrak) prodán/předán jinému dopravci neznámý

Rychlé vyhledávání