RETROBUS
současný název od 3/2016dřívější název (od 2009): Tomáš Studený, Prostějov
Historie dopravce sahá do roku 2009, kdy byl zakoupen historický autobus ŠL11 z roku 1978, čistě jako nadšenecká aktivita. Sbírka tehdy potenciálních veteránů se stále rozrůstala, s řadou z nich se zasahovalo vzhledem k jejich věku i do běžného provozu na zakázkách, které nedokázali místní dopravci pokrýt.
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. číst dále
V roce 2016 se aktivita překlopila do podoby oficiální autodopravy pod názvem RETROBUS, s.r.o., tehdy jen pro pokrytí dosavadní činnosti. Poptávka však stále rostla, vozový park byl proto obohacen i o soudobé autobusy a původně nadšenecký projekt začal postupně fungovat jako běžná autodoprava. Dodnes se jménem, které odkazuje na původní hobby, které je financováno provozem dopravy.
Autobusy je možné potkat jak na klasické vnitrostátní i mezinárodní dopravě, náhradní dopravě na železnici, záchranných akcích při nedostatcích řidičů v rámci celé republiky, tak i vlastní linkové dopravě na trase Olomouc – Brno – Hradec Králové – Liberec nebo Hradec Králové – Olomouc – Zlín. Mezi lety 2017 a 2020 s drobnými přestávkami dopravce působil jako subdodavatel v systému PID.
Nezahálí se ani s veterány, sbírka se stále rozšiřuje a v renovaci se nyní nacházejí dva autobusy, které budou v budoucnu plnit cíl, se kterým společnost vznikla. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
Zapůjčené a testované vozy
U tohoto dopravce evidujeme celkem 80 vozů, z toho 79 v majetku a 1 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
Poslední úprava:
26. 11. 2024.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.