Jaroslav Štěpánek, Praha
současný název od 9/1992
Soukromá osoba Jaroslav Štěpánek se zázemím v Horních Počernicích byl jedním z nejdéle působících dopravců v síti Pražské integrované dopravy. Jeho zapojení do systému se datuje již do roku 1992, kdy nejprve působil jako subdodavatel pro dopravce FEDOS, jenž byl v té době poddodavatelem pro Dopravní podnik hl. m. Prahy.
V roce 1995 získal dopravce svou první licenci na vlastní linku s číslem 110 v relaci Dolní Počernice – Kyje – Čakovice, kde však již od srpna 1993 zajišťoval jedno z pořadí ve formě subdodávky. Od jejího zavedení v září 2000 provozoval rovněž příměstskou linku 386 do Přezletic, která však byla v srpnu roku 2008 zrušena. Náhradu za ní činila pro Jaroslava Štěpánka linka 302, která propojovala Přezletice s pražskou Palmovkou. Dopravce o ní přišel na konci roku 2013, kdy byl nahrazen firmou ABOUT ME vzešlou z vůbec prvního novodobého výběrového řízení na příměstské linky PID. Od léta roku 2015 začal Jaroslav Štěpánek opět zajišťovat subdodávky, tentokrát pro pražskou Arrivu, a to zejména na lince 165, později i 223 a 240. Poslední autobusy dopravce přitom vyjely za vozy provozovny Satalice až na konci září 2019.
A v roce 2019 přichází i zatím největší změna za celou dobu působení Jaroslava Štěpánka v systému PID. Do jarních výběrových řízení na provozování městských linek se totiž nemohly hlásit soukromé osoby, čímž byl dopravce postaven mimo hru. Svazek zahrnující linky 110 a školní 257 poté získala od 1. 12. 2019 společnost ČSAD Střední Čechy, jež si dopravce najmula pro tento soubor jako výhradního subdodavatele. Akční rádius stálice Pražské integrované dopravy se následně ještě rozrostl, a to zpočátku až na dvě pořadí linky 171 a mezi lednem a únorem 2020 také o výkony na 186.
Během druhé poloviny roku 2023 dopravce postupně přišel o část výkonů na lince 110. V poslední provozní etapě autobusy Jaroslava Štěpánka zajišťovaly čtyři pořadí linky 110 (2, 4, 5, 7) a jedno pořadí na lince 171 (9). Úplně naposledy dopravce do provozu zasáhl po půlnoci 1. 2. 2024, kdy v 0:35 definitivně poslední cestující v zastávce Za Horou vystoupili z autobusu ev. č. 1546 na oběhu 171/9 a přes 30 let trvající angažmá dopravce na linkách PID se uzavřelo.
Mimo linky zapojené do systému PID provozoval subjekt do srpna roku 2015 i několik dálkových linek. Od začátku tohoto tisíciletí zajišťoval linku 150101 vedoucí z Prahy do Jablonného v Podještědí, od října 2005 pak také linku 133107 z Prahy přes Tábor, České Budějovice a Český Krumlov do Lipna nad Vltavou. číst dále
V roce 1995 získal dopravce svou první licenci na vlastní linku s číslem 110 v relaci Dolní Počernice – Kyje – Čakovice, kde však již od srpna 1993 zajišťoval jedno z pořadí ve formě subdodávky. Od jejího zavedení v září 2000 provozoval rovněž příměstskou linku 386 do Přezletic, která však byla v srpnu roku 2008 zrušena. Náhradu za ní činila pro Jaroslava Štěpánka linka 302, která propojovala Přezletice s pražskou Palmovkou. Dopravce o ní přišel na konci roku 2013, kdy byl nahrazen firmou ABOUT ME vzešlou z vůbec prvního novodobého výběrového řízení na příměstské linky PID. Od léta roku 2015 začal Jaroslav Štěpánek opět zajišťovat subdodávky, tentokrát pro pražskou Arrivu, a to zejména na lince 165, později i 223 a 240. Poslední autobusy dopravce přitom vyjely za vozy provozovny Satalice až na konci září 2019.
A v roce 2019 přichází i zatím největší změna za celou dobu působení Jaroslava Štěpánka v systému PID. Do jarních výběrových řízení na provozování městských linek se totiž nemohly hlásit soukromé osoby, čímž byl dopravce postaven mimo hru. Svazek zahrnující linky 110 a školní 257 poté získala od 1. 12. 2019 společnost ČSAD Střední Čechy, jež si dopravce najmula pro tento soubor jako výhradního subdodavatele. Akční rádius stálice Pražské integrované dopravy se následně ještě rozrostl, a to zpočátku až na dvě pořadí linky 171 a mezi lednem a únorem 2020 také o výkony na 186.
Během druhé poloviny roku 2023 dopravce postupně přišel o část výkonů na lince 110. V poslední provozní etapě autobusy Jaroslava Štěpánka zajišťovaly čtyři pořadí linky 110 (2, 4, 5, 7) a jedno pořadí na lince 171 (9). Úplně naposledy dopravce do provozu zasáhl po půlnoci 1. 2. 2024, kdy v 0:35 definitivně poslední cestující v zastávce Za Horou vystoupili z autobusu ev. č. 1546 na oběhu 171/9 a přes 30 let trvající angažmá dopravce na linkách PID se uzavřelo.
Mimo linky zapojené do systému PID provozoval subjekt do srpna roku 2015 i několik dálkových linek. Od začátku tohoto tisíciletí zajišťoval linku 150101 vedoucí z Prahy do Jablonného v Podještědí, od října 2005 pak také linku 133107 z Prahy přes Tábor, České Budějovice a Český Krumlov do Lipna nad Vltavou. číst dále
Vozový park
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
U tohoto dopravce evidujeme celkem 99 vozů, z toho 92 v majetku a 7 zapůjčených.
Stav evidence tohoto dopravce
kompletní
O evidenci tohoto dopravce se starají
Poslední úprava:
dnes.
Našli jste chybu nebo máte nějaké doplnění? Napište nám na e-mail nebo do diskusního fora.